Szkolenie poświęcone jest tematyce zarządzania płynnością finansową przedsiębiorstw. Poruszane będą nie tylko aspekty dotyczące uwarunkowań i narzędzi utrzymywania płynności finansowej, ale również społecznej odpowiedzialności biznesu. Szkolenie obejmuje zagadnienia zarówno podstawowe, takie jak metody pomiaru płynności, jak i złożone, takie jak polityka sprzedaży na kredyt kupiecki czy budowa preliminarza gotówkowego. Poruszone zostaną także prawne aspekty odpowiedzialności przedsiębiorstwa za zobowiązania w transakcjach handlowych.
Adresaci szkolenia: Osoby w wieku 18-64 lata zainteresowane zarządzaniem płynnością finansową z uwzględnieniem kwestii zrównoważonego rozwoju.
Wymagania wstępne:
Uczestnicy szkolenia na wstępie powinni:
Warunki ukończenia szkolenia (czyli zdobycia kompetencji/kwalifikacji):
Rozwiązanie testu końcowego na minimum 50% maksymalnej liczby punktów.
Materiały dydaktyczne zostaną udostępnione w wersji elektronicznej na koncie uczestnika.
1.Krótkookresowe cele zarządzania przedsiębiorstwem a działalność społecznie odpowiedzialna
2.Statyczny i dynamiczny pomiar płynności finansowej
3.Strategie zarządzania kapitałem obrotowym w kontekście płynności finansowej
4.Okres konwersji gotówki oraz zapotrzebowanie na kapitał obrotowy i ich znaczenie dla płynności i rentowności przedsiębiorstwa
5.Preliminarz gotówkowy jako narzędzie zarządzania płynnością finansową
6.Weryfikacja wiarygodności odbiorców ubiegających się o odroczenie płatności
7.Dobór narzędzi polityki kredytowej w kreowaniu relacji z odbiorcami oraz ocena skutków zmian w polityce kredytowej
8.Monitorowanie i ocena jakości należności
9.Wykorzystanie kredytu kupieckiego jako źródła finansowania działalności bieżącej
10.Faktoring jako źródło finansowania płynności finansowej
11.Wybór najkorzystniejszej formy finansowania działalności bieżącej
-Uczestnik zna podstawowe pojęcia i metody oceny i planowania płynności finansowej przedsiębiorstwa, w tym jej znaczenie w zapewnianiu zrównoważonego rozwoju.
-Uczestnik ma wiedzę na temat poszczególnych etapów zarządzania należnościami oraz elementów polityki kredytowej
-Uczestnik charakteryzuje źródła finansowania działalności bieżącej i potrafi dokonać ich wyboru, także z perspektywy zrównoważonego rozwoju
-Uczestnik potrafi samodzielnie dokonać oceny historycznej i planowanej płynności finansowej
-Uczestnik potrafi przeprowadzić ocenę wiarygodności kredytowej, określić koszty i korzyści wynikające ze zmian strategii sprzedaży na kredyt kupiecki oraz ocenić jakość należności
-Uczestnik potrafi dokonać wyboru najkorzystniejszej formy finansowania przedsiębiorstwa oraz oceny skutków negocjowania terminów płatności i odpowiedzialności za niedotrzymanie tych warunków.