Jest to szkolenie doskonalące umiejętności menedżerskie i liderskie w zakresie budowania zespołu i skutecznego zarządzania nim. Jest ono przygotowane w formie warsztatowej, aktywnej, dającej możliwość wymiany myśli i doświadczeń, szukania odpowiedzi na pytania, które nurtują osoby zarządzające zróżnicowanymi zespołami. Pozwala na podniesienie umiejętności budowania zespołowości poprzez współpracę, która ma na celu znalezienie najwydajniejszego sposobu osiągnięcia celów biznesowych i utrzymania zadowolenia pracowników. Ma to szczególne znaczenie ze względu na zmiany sposobów i rodzajów świadczonej pracy, na konieczność wykazania się elastycznością i dostosowania swojego działania do zmian pokoleniowych.
Adresaci: Adresaci szkolenia to osoby pracujące lub zamierzające rozpocząć pracę na stanowiskach menedżerskich, które chcą poszerzyć kompetencje z zakresu budowania skutecznych zespołów i zarządzania nimi w dostosowaniu do aktualnych wymagań rynku i oczekiwań pracowników.
Wymagania wstępne:
- dostęp do Internetu oraz możliwość wykorzystania mikrofonu i kamery
Warunki ukończenia szkolenia (czyli zdobycia kompetencji/kwalifikacji):
1.Zaliczenie testu sytuacyjnego po szkoleniu on-line w oparciu o klucz oceny (kategoria-punktacja- kryterium). Ocena dokonana przez osobę inną niż prowadzący. Kryterium zaliczenia – 60% .
2.Zaliczenie testu podsumowującego (post test) w formie elektronicznej z automatyczną weryfikacją odpowiedzi. Kryterium zaliczenia – 60%.
Materiały dydaktyczne w formacie PDF zostaną zamieszczone na koncie uczestnika.
1.Zarządzanie a przywództwo – jakie kompetencje są potrzebne są przy zarządzaniu a jakie przy przewodzeniu?
2.Istota zespołowości - korzyści i zagrożenia wynikające z współzależności
3.Etapy rozwoju zespołu a wyzwania stojące przed liderami
4.Sposoby rozwiązywania sytuacji trudnych na różnych etapach rozwoju zespołu
5.Budowanie zespołu w kontekście różnic pokoleniowych
6.Zespół zdalny – jak zarządzać rozproszonym zespołem?
7.Role w grupie i ich znaczenie przy budowaniu zespołu
8.Efektywna komunikacja z pracownikami – od struktury po formę
9.Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych
-Uczestnik zna i rozumie istotę zespołowości, podstawowe zjawiska sprzyjające efektywności zespołu i stanowiące dla zespołu zagrożenie
-Uczestnik zna i rozumie zjawisko konfliktu, podstawowe etapy i przyczyny powstawania konfliktów w zespole
-Uczestnik zna i rozumie etapy rozwoju zespołu
-Uczestnik posiada wiedzę z zakresu ról zespołowych i ich wpływu na budowanie potencjału zespołu
-Uczestnik posiada wiedzę dotyczącą organizacji pracy zespołu działającego w nowoczesnych, zróżnicowanych formach pracy
-Uczestnik potrafi dostosować sposoby pracy z zespołem do pracowników z uwzględnieniem różnic pokoleniowych, cech osobowych, wartości i potrzeb
-Uczestnik potrafi skutecznie stosować techniki komunikacyjne sprzyjające wzrostowi efektywności i osiąganiu celów zespołowych
-Uczestnik potrafi skutecznie reagować w sytuacjach trudnych / krytycznych dla zespołu