SYSTEM ELEKTRONICZNEJ REKRUTACJI NA SZKOLENIA
w ramach projektu

Akademia Kompetencji Przyszłości

Budowanie i zarządzanie zespołem


Termin realizacji szkolenia (od – do)
od 2025-10-27 do 2025-10-28
Opis szkolenia

Jest to szkolenie doskonalące umiejętności menedżerskie i liderskie w zakresie budowania zespołu i skutecznego zarządzania nim. Jest ono przygotowane w formie warsztatowej, aktywnej, dającej możliwość wymiany myśli i doświadczeń, szukania odpowiedzi na pytania, które nurtują osoby zarządzające zróżnicowanymi zespołami. Pozwala na podniesienie umiejętności budowania zespołowości poprzez współpracę, która ma na celu znalezienie najwydajniejszego sposobu osiągnięcia celów biznesowych i utrzymania zadowolenia pracowników. Ma to szczególne znaczenie ze względu na zmiany sposobów i rodzajów świadczonej pracy, na konieczność wykazania się elastycznością i dostosowania swojego działania do zmian pokoleniowych.

Adresaci: Adresaci szkolenia to osoby pracujące lub zamierzające rozpocząć pracę na stanowiskach menedżerskich, które chcą poszerzyć kompetencje z zakresu budowania skutecznych zespołów i zarządzania nimi w dostosowaniu do aktualnych wymagań rynku i oczekiwań pracowników.

Wymagania wstępne:
- dostęp do Internetu oraz możliwość wykorzystania mikrofonu i kamery
Warunki ukończenia szkolenia (czyli zdobycia kompetencji/kwalifikacji):
1.Zaliczenie testu sytuacyjnego po szkoleniu on-line w oparciu o klucz oceny (kategoria-punktacja- kryterium). Ocena dokonana przez osobę inną niż prowadzący. Kryterium zaliczenia – 60% .
2.Zaliczenie testu podsumowującego (post test) w formie elektronicznej z automatyczną weryfikacją odpowiedzi. Kryterium zaliczenia – 60%.

Materiały dydaktyczne w formacie PDF zostaną zamieszczone na koncie uczestnika.

Program szkolenia

1.Zarządzanie a przywództwo – jakie kompetencje są potrzebne są przy zarządzaniu a jakie przy przewodzeniu?

2.Istota zespołowości - korzyści i zagrożenia wynikające z współzależności

3.Etapy rozwoju zespołu a wyzwania stojące przed liderami

4.Sposoby rozwiązywania sytuacji trudnych na różnych etapach rozwoju zespołu

5.Budowanie zespołu w kontekście różnic pokoleniowych

6.Zespół zdalny – jak zarządzać rozproszonym zespołem?

7.Role w grupie i ich znaczenie przy budowaniu zespołu

8.Efektywna komunikacja z pracownikami – od struktury po formę

9.Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych

Efekty kształcenia

-Uczestnik zna i rozumie istotę zespołowości, podstawowe zjawiska sprzyjające efektywności zespołu i stanowiące dla zespołu zagrożenie

-Uczestnik zna i rozumie zjawisko konfliktu, podstawowe etapy i przyczyny powstawania konfliktów w zespole

-Uczestnik zna i rozumie etapy rozwoju zespołu

-Uczestnik posiada wiedzę z zakresu ról zespołowych i ich wpływu na budowanie potencjału zespołu

-Uczestnik posiada wiedzę dotyczącą organizacji pracy zespołu działającego w nowoczesnych, zróżnicowanych formach pracy

-Uczestnik potrafi dostosować sposoby pracy z zespołem do pracowników z uwzględnieniem różnic pokoleniowych, cech osobowych, wartości i potrzeb

-Uczestnik potrafi skutecznie stosować techniki komunikacyjne sprzyjające wzrostowi efektywności i osiąganiu celów zespołowych

-Uczestnik potrafi skutecznie reagować w sytuacjach trudnych / krytycznych dla zespołu

Akceptacja polityki prywatności

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.