Cel: Jest to szkolenie doskonalące umiejętności menedżerskie i liderskie w zakresie motywowania pracowników i budowania zaangażowania zgodnie z najnowszymi trendami. Pokazuje ono nowe koncepcje i narzędzia, dzięki którym manager będzie wiedział, jak działać, by pracownicy otrzymywali pozytywne wzmocnienia i stali się maksymalnie zaangażowani w realizację celów i osiąganie lepszych wyników. Jest ono przygotowane w formie warsztatowej, aktywnej, dającej możliwość wymiany doświadczeń, przewiduje m.in. analizy case studies i dyskusje, praktyczne ćwiczenia zespołowe i indywidualne. Celem głównym szkolenia jest poszerzenie kompetencji menedżerów w kierunku motywowania, angażowania i inspirowania pracowników (także w kontekście różnic pokoleniowych) dzięki wyjściu poza utarte schematy.
Adresaci szkolenia to osoby pracujące lub zamierzające rozpocząć pracę na stanowiskach menedżerskich, które chcą poszerzyć kompetencje z zakresu motywowania pracowników i elastycznie dostosowywać bodźce motywacyjne do zmian pokoleniowych i oczekiwań pracowników.
Wymagania wstępne:
Wymagania wstępne:
- dostęp do Internetu oraz możliwość wykorzystania mikrofonu i kamery
Warunki ukończenia szkolenia (czyli zdobycia kompetencji/kwalifikacji):
1.Zaliczenie testu sytuacyjnego po szkoleniu on-line w oparciu o klucz oceny (kategoria-punktacja- kryterium). Ocena dokonana przez osobę inną niż prowadzący. Kryterium zaliczenia – 60% .
2.Zaliczenie testu podsumowującego (post test) w formie elektronicznej z automatyczną weryfikacją odpowiedzi. Kryterium zaliczenia – 60%.
Materiały dydaktyczne w formacie PDF zostaną udostępnione na koncie uczestnika.
1.Psychologia motywacji 2. Motywowanie pracowników – wpływ menedżera na motywowanie pracowników 3. Różnice pokoleniowe a motywowanie pracowników 4. Klasyczne i nowoczesne teorie motywowania (współczesne podejście do motywacji i motywowania) 5. Motywowanie zespołów w kontekście nowoczesnych form pracy 6. Komunikacja motywująca – kompetencja przyszłości 7. Delegowanie jako czynnik motywacyjny 8. Rola menedżera w motywowaniu pracowników i siebie – indywidualne dopasowanie motywatorów 9. Krytyczne błędy menedżerów w zarządzaniu ludźmi |
- Uczestnik zna i rozumie nowoczesne teorie motywacji i motywowania
- Uczestnik zna i rozumie zasady komunikacji motywacyjnej
- Uczestnik zna i rozumie proces delegowania jako element rozwoju i motywowania pracowników
- Uczestnik posiada wiedzę z zakresu kotwic motywacyjnych i rozumie zasady elastycznego stosowania wzmocnień
- Uczestnik potrafi dostosować bodźce motywacyjne do pracowników z uwzględnieniem różnic pokoleniowych, cech osobowych, wartości i potrzeb
- Uczestnik potrafi elastycznie stosować komunikacje motywacyjną, konstruktywnie przekazywać feedback i wzmacniać pracownika i reagować na spadek motywacji
- Uczestnik potrafi oddziaływać na jednostkę i zespół i ukierunkowywać energię na realizację postawionych celów
- Uczestnik potrafi budować zaangażowane zespoły w pracy zdalnej i rozproszonej