
Głównym celem szkolenia jest przedstawienie praktycznych możliwości wykorzystania języka R w obszarze przetwarzania danych. Uwaga skoncentrowana będzie na przybliżeniu informacji w zakresie najważniejszych typów danych (typy skalarne, napisy, listy, czynniki, wektory, macierze) oraz ramek danych (tworzenie ramek danych, importowanie ramek danych z plików i innych źródeł, filtrowanie, praca na kolumnach – zmiennych, przekształcanie zmiennych, sortowanie, obserwacje brakujące itp.). Ponadto omówione zostaną szczegółowo różne metody analizy danych statystycznych i sposoby ich wizualizacji w języku R. W trakcie szkolenia przybliżone zostaną w kontekście poruszanych treści zagadnienia związane z analizą i wizualizacją danych przede wszystkim w bibliotekach dplyr, sqldf, oraz graphics i ggplot2.
Adresaci szkolenia: Szkolenie jest przeznaczone dla szerokiego grona specjalistów z różnych branż, którzy chcą poszerzyć swoje umiejętności analityczne. Mogą to być analitycy biznesowi, specjaliści ds. marketingu, ekonomiści, informatycy, inżynierowie, urzędnicy, naukowcy, studenci kierunków ścisłych oraz osoby zmieniające ścieżkę kariery. Szczególnie cenni będą uczestnicy posiadający podstawową wiedzę informatyczną, logiczne myślenie i zainteresowanie analizą danych. Szkolenie jest dedykowane zarówno początkującym, którzy chcą poznać podstawy przetwarzania danych, jak i średniozaawansowanym specjalistom pragnącym usystematyzować i pogłębić swoją wiedzę z zakresu R oraz data science. Kluczowym atutem uczestników powinna być otwartość na naukę, chęć rozwiązywania problemów oraz gotowość do praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy w codziennej pracy zawodowej.
Wymagania wstępne:
- znajomość podstawowych miar statystycznych: średnia, odchylenie standardowe, kwartyle itp.
- wcześniejsza znajomość języka R nie jest wymagana
Warunki ukończenia szkolenia (czyli zdobycia kompetencji/kwalifikacji):
- zaliczenie końcowego sprawdzianu testowego z wykorzystaniem języka R (test i jego zasady omówione będą podczas ostatnich zajęć – sam test z rozwiązaniami będzie musiał zostać wysłany wraz z kodem języka R przeprowadzającemu test na wskazany adres mailowy w ciągu tygodnia od momentu jego przekazania słuchaczom). Każdemu zadaniu w teście przypisana będzie odpowiednia liczba punktów możliwych do uzyskania przez słuchacza za jego poprawne rozwiązanie. Próg zaliczenia: 60% łącznej możliwej liczby punktów do zdobycia.
Materiały dydaktyczne zostaną udostępnione w wersji leketronicznej na koncie uczestnika.